اصول طراحی و غرفه سازی



اصول طراحی و غرفه سازی

در اصول طراحی غرفه های نمایشگاهی باید به اصول و تکنیک های خاصی توجه شود. چرا که سهل انگاری در ساخت غرفه، موجب شکست در فروش محصولات می شود. از جمله اصول طراحی غرفه های نمایشگاهی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. تناسب محصولات و غرفه

    غرفه ای که طراحی می شود باید با محصولات آن تناسب شکلی و رنگی داشته باشد. برای مثال اگر غرفه نمایشگاهی برای فروش اسباب بازی و پوشاک کودکان ساخته می شود، رنگ های شاد و کودکانه (مثلا صورتی) در اولویت هستند. همچنین ساختار و فرم غرفه هم باید با سلیقه کودکان مطابقت داشته باشد. این در حالی است که در غرفه محصولات الکترونیکی رنگ های باوقار اهمیت بیشتری دارند.

  2. نورپردازی در طراحی غرفه

در طراحی غرفه باید به نور به عنوان یک عامل مجاب کننده توجه شود. غرفه هایی که با اصول نورپردازی طراحی شده اند، می توانند توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کنند. در عین حال اگر نور در داخل غرفه به خوبی تنظیم شده باشد، تمامی محصولات در معرض دید مشتریان قرار می گیرند و آنها را در انتخاب محصول کمک می کنند؛ ضمن این که مشتریان زمان کمی را برای پیدا کردن محصول مورد نظر خود صرف می کنند. بنابراین غرفه باید به گونه ای طراحی شود که هیچ محصولی در خفا و تاریکی نباشد.

  1. توجه به کفپوش غرفه

    در زمان طراحی باید به کف غرفه هم توجه شود. برخی به موکت علاقه بیشتری دارند و برخی از غرفه سازان از کفپوش های موقتی استفاده می کنند. در هر صورت کفپوش باید از نظر رنگ با دیواره های ساز هماهنگ باشد.

  2. استحکام غرفه

اگر چه غرفه سازی نمایشگاه برای مدت زمان موقت هستند و گاهی عمر آنها به یک هفته می رسد، اما نباید از استحکام و مقاومت سازه غرفه در مقابل ضربات وارده غافل شد. بنابراین باید سازه هایی که برای ساخت غرفه استفاده می شوند، از مقاومت کافی برخوردار باشند. برای مثال استاندارد قطر دیواره های غرفه با استراکچر پروفیل آلومینیوم باید 6 میلیمتر باشد.

  1. توجه به نظم

در نمایشگاه تعداد زیادی غرفه راه اندازی می شود که اگر همه غرفه ها به طور نامرتب و نامنظم طراحی شده باشند، بازدیدکنندگان را دچار سردرگمی می کنند. اگر همه غرفه ها مرتب و منظم باشند و تنها یک غرفه نامنظم طراحی شده باشد، مطمئنا مشتریان کمتری به سمت این غرفه خواهند رفت. ضمن اینکه فروشنده هم در غرفه نامنظم نمی تواند محصولات را چینش کند و زمان پیدا کردن آنها با مشکل مواجه می شود.

  1. زیبایی غرفه

یکی از مهمترین المان های غرفه های نمایشگاهی، توجه به فاکتور زیبایی است. دکوراسیون می تواند بازدیدکنندگان را برای خرید مجاب کند. بنابراین باید از سازه های مدرن با طرح های جدید استفاده شود. دکوراسیون باید با محصولات متناسب باشد. اگر محصولات کمتری در غرفه چیده شود و فضای داخلی بازتر باشد، تاثیر بیشتری در زیبایی غرفه دارد. برای متمایز بودن، بهتر است رنگ چراغ ها با غرفه های مجاور متفاوت باشد.

  1. استفاده از برندهای معروف

    تبلیغات یکی از مهمترین روش های جذب مشتری است که غرفه های نمایشگاهی هم از آن مستثنی نیستند. در زمان ساخت و طراحی می توان تبلیغات را هم در غرفه نمایشگاهی گنجاند. استفاده از برندهای معروف در دیواره های غرفه و یا استفاده از شعارهای متنی در تبلیغات نمایشگاهی تاثیر زیادی دارد.

    شرکت نمایشگاه سازان با بیش از 14 سال سابقه در امر برگزاری نمایشگاه بین المللی ، همایش ، طراحی و غرفه سازی آماده ارائه مشاوره و همکاری با شما عزیزان می باشد.جهت ثبت نام در نمایشگاه بین المللی و غرفه سازی در تهران ، غرفه سازی در تبریز ، غرفه سازی در اصفهان ، غرفه سازی در شیراز ، غرفه سازی در مشهد و غرفه سازی در کیش با ما تماس بگیرید