طراحی سالن و غرفه نمایشگاهی 2



طراحی سالن و غرفه نمایشگاهی 2

فضای نمایشگاهی

در خصوص فضاهای نمایشگاهی به نظر میرسد در ابتدا دو مفهوم فضا ونمایش بایستی تعریف شوند.تعریف فضا امری نسبی است و در جوامع مختلف میتواند متفاوت باشد.بر طبق فرهنگ لغت آکسفورد تعاریف زیادی از فضا وجود دارد.مثلا کیفیت تهی بودن وبزرگ بودن به نحوی که بتوان در آن آزادانه حرکت کرد.فضا معمولا با تقابل و محک زدن با یک ماهیت مادی دارای شکل بعد وتوده دارای جرم ادراک میشود . مفهوم نمایش نیز بر طبق فرهنگ لغت آکسفورد عبارتست از نشان دادن چیزی در یک مکان عمومی برای مردم برای لذت بردن آنها ویا برای اطلاع رسانی وآگاه کردن آنها.اما واژه ی به معنای “نمایش” چیزی که معمولا مخفی است بیان حقیقت در مورد یک شخص یا یک موقعیت ونمایش آن “وبه معنای توصیف کامل یک تثوری یا نظریه طرح و همچنین مناسبتی که مردم مشاغل وغیره کالا های خودرا به نمایش یا فروش میگذارند” تعریف شده است . فضای نمایشگاهی در نتیجه جایی است که درآن نمایش نوآوری خلاقیت تکنولوژی وفناوری جدید تجارت و رقابت برای نمایش یا فروس عمده ای بازی میکند .

در رابطه با فضای نمایشگاهی از چند منظر می توان بحث کرد که شامل عملکرد، مکانیت، استفاده کاربران، قرار گیری آن در بافت و زمینه ی شهری، فرم، ساخت و مقیاس و اندازه می شود.

  • اولین نکته ای که باید در فضاهای نمایشگاهی دخیل باشد مکانیت و مکان گزینی آنها در بافت شهری یا منطقه است.
  • نقش و عملکرد این فضاها، و ویژگی هایی که آنها را از سایر عملکردهای شهری متمایز می کند.
  • ترکیب بندی و عناصر متشکله این فضاها (بیوونی) و ارتباطات فضایی (درونی) آنها، که شامل هر دو فرم و عملکرد است.
  • خمیر مایه یا مفهوم و روح طراحی فضاهای نمایشگاهی.
  • تایرات فاوری جدید و برمر در هر دوره در سنی و عملکرد، طراحی و ساخت این باها.
  • تاثیرات محیطی این فضاها بر پیرامون و بستر خود.

اهداف عمده در طراحی و ساخت فضاهای نمایشگاهی

اهداف عمده و پایه ای در طراحی فضاهای نمایشگاهی را می توان به صورت زیر بیان کرد .

نوآوری در مواد و مصاح ساخت، کاهش ماده ی ساختمانی و افزایش فضا با شیوه های مدرن و خلق آینده این فضاها همواره، مبتنی برنوآوری هستند. تولید و ارائه مواد و مصالح ساختمانی، ارائه ی طراحی و شیوه ها و تکنیک های ساختمانی، خلق فرم های جدید معماری که خود تابعی از امکانات تکنولوژیک است(، و نیز بهره برداری اقتصادی از فضا که از اهداف اصلی عملکردهای این فضاست، مواردی از این گونه نوآوری ها قلمداد می شود.

طراحی سالن و غرفه نمایشگاهی سالن هند در اکسپو 2000 آلمان

طراحی سالن و غرفه نمایشگاهی سالن هند در اکسپو 2000 آلمان

سالن هند در اکسپو 2000 آلمان

طراحی سالن و غرفه نمایشگاهی سالن استرالیا در اکسپو 2000 آلمان

طراحی سالن و غرفه نمایشگاهی سالن استرالیا در اکسپو 2000 آلمان

سالن استرالیا در اکسپو 2000 آلمان

ادامه دارد …

مطالب مرتبط با : طراحی سالن و غرفه نمایشگاهی

طراحی سالن و غرفه نمایشگاهی 1    طراحی سالن و غرفه نمایشگاهی 2   طراحی سالن و غرفه نمایشگاهی 3   طراحی سالن و غرفه نمایشگاهی 4   طراحی سالن و غرفه نمایشگاهی 5

شرکت نمایشگاه سازان با بیش از 14 سال سابقه در امر برگزاری نمایشگاه بین المللی ، همایش ، طراحی و غرفه سازی آماده ارائه مشاوره و همکاری با شما عزیزان می باشد.جهت ثبت نام در نمایشگاه بین المللی و غرفه سازی در تهران ، غرفه سازی در تبریز ، غرفه سازی در اصفهان ، غرفه سازی در شیراز ، غرفه سازی در مشهد و غرفه سازی در کیش با ما تماس بگیرید.