طراحی سالن و غرفه نمایشگاهی 4



طراحی سالن و غرفه نمایشگاهی

  • تکنولوژی در برابرفرم

طراحی فضای نمایشگاهی، تفاوت بارز دیگری با ساختمان های معمولی دارد. در طراحی ساختمان های معمولی، عناصر و مصالح ساختمانی در دست معمار مانند موم نرم و حالت پذیر هستند. تراش خوردن و شکل پذیری سنگ، قوس پذیر بودن آهن و حالت پذیر بودن چوب، به معمار این قابلیت و توانایی را می دهد که فرم مطلوب و دلخواه خود را با استفاده از تنوع و خاصیت شکل پذیری مصاح طراحی و پیاده کند. اما در طراحی فضای نمایشگاهی، محصولات و مصنوعات با قابلیت های بسیار محدودی از نظر شکل دهی و حالت پذیری همراه اند. هنر کار دست (crafts) آنها انجام پذیر نیست و به صورت تولید انبوه از کارخانه به مقصد حمل می شوند. در بسیاری از موارد، تنوع تولید نیز وجود ندارد و طراح معمار مجبور است با تکرار و مونتاژ کردن گونه های معدودی از یک عنصر ساختمانی، دست به خلق فضا بزند. این محدودیت ها در دستاوردهای تکنولوژیک ، توانایی طراح در طرحی و خلق فرم های نو بدیع را محدود می نماید. و در بسیاری از مواقع به خلق فرم های تکراری یکنواخت و تحمیلی منجر میشود.

طراحی سالن و غرفه نمایشگاهی - سالن نمایش بین المللی در اکسپو ل1986 ونکوور کانادا

طراحی سالن و غرفه نمایشگاهی – سالن نمایش بین المللی در اکسپو ل1986 ونکوور کانادا

سالن نمایش بین المللی در اکسپو ل1986  ونکوور کانادا

  • بروتالیزم در برابر آرامش بصری

باتوجه به صنعتی بودن عناصر سازنده ی این فضاها، ترکیب حجمی و فرم حاصله در فضای نمایشگاهی معمولاً دارای روحیه خشک و خشنی است. از آن جا که دوران اخیر، شاهد غلبه ی صنعت و تکنولوژی برطبیعت بوده است، استاندارد شدن تولید و فرم مصالح به نوعی خداحافظی با طبیعت شمرده می شود. این امر مورد نکوهش برخی از معماران طبیعت گرا قرار گرفت. راسکین این نوع طراحی را مترادف با غلبه ی مهندسی بر معماری، خداحافظی با طبیعت و به صدا در آوردن ناقوس مرگ هنر توصیف کرد. (1997-Curtis).با مداوم استاندارد دیزه شدن تولید ساخت آسمانخراش ها در سالی های آخر قرن نوزدهم (1880-1890)  در آمریکا رایج شد و یک تمایز و تقسیم مشخص بین نیروی کار در کارخانه و مدیریت تولید در شهر ایجاد و اقتصاد سرمایه داری را در حمایت از توسعه ی صنعتی پایه ریزی کرد و پیش بینی راسکین در مورد بریدگی انسان صنعتی از طبیعت واقعیت یافت و تداوم پیدا کرد. اوج تکامل ایده ی انسان صنعتی از نظر خلق فضاهای مدرن و بریده از طبیعت را در مرکز پمپیدو که در سال های هفتاد میلادی نه با هنرمندی به مفهوم کلاسیک آن، که با طبیعت گری و فن سالاری تمام طراحی و ساخته شد، می توان مشاهده نمود.

ادامه دارد …

مطالب مرتبط با : طراحی سالن و غرفه نمایشگاهی

طراحی سالن و غرفه نمایشگاهی 1    طراحی سالن و غرفه نمایشگاهی 2   طراحی سالن و غرفه نمایشگاهی 3   طراحی سالن و غرفه نمایشگاهی 4   طراحی سالن و غرفه نمایشگاهی 5

شرکت نمایشگاه سازان با بیش از 14 سال سابقه در امر برگزاری نمایشگاه بین المللی ، همایش ، طراحی و غرفه سازی آماده ارائه مشاوره و همکاری با شما عزیزان می باشد.جهت ثبت نام در نمایشگاه بین المللی و غرفه سازی در تهران ، غرفه سازی در تبریز ، غرفه سازی در اصفهان ، غرفه سازی در شیراز ، غرفه سازی در مشهد و غرفه سازی در کیش با ما تماس بگیرید.