غرفه سازی در نمایشگاه بین المللی



غرفه سازی در نمایشگاه بین المللی

غرفه سازی شاخه ای از دکوراسیون داخلی می باشد که در طراحی  و اجرا به دلیل کمبود زمان ساخت و موقتی بودن نمایشگاه با محدودیت هایی نسبت به دکوراسیون داخلی مواجه است. غرفه سازی دارای شاخه های متعددی از قبیل ساخت غرفه با چوب،اسپیس ،پارتیشن و انواع سازه های پیش ساخته می باشد . این تخصص  با هدف اصلی اعلام حضور در بازار و همچنین تبلیغات در خور ومناسب، به عنوان ابزاری جهت گسترش بازار دراختیار مشارکت کنندگان طالب برتری قرار می گیرد.

غرفه نمایشگاهی STAND 

غرفه مکانی برای نمایش فروش کالا و ارایه خدمات است. غرفه ، اصولا الگویی از کار شرکت کننده است،  هر چه ماهرانه تر در طراحی و چیدمان آن با توجه به نوع و هدف شرکت عمل گردد به همان نسبت واقعیت شرکت بهتر انعکاس می یابد و باید به شکلی طراحی، ساخته، چیدمان و اداره گردد که فلسفه وجودی و موضوع فعالیت شرکت را به نمایش بگذارد و جذابیت بصری داشته باشد .

غرقه فقط یک اثر هنری نیست و نباید فقط به یک بعد آن توجه گردد بلکه قبل از هر چیز محلی برای معرفی شخصیت شرکت و پیشبرد اهداف آن می باشد. بطور خلاصه می توان عنوان نمود یک غرفه نمایشی باید دارای ویژگی های زیر باشد:

  • جذابیت لازم    
  • هماهنگ با نوع کالاهای نمایشی      
  •  وضعیت مکانی مناسب                
  • قابل درک بودن پیام طرح برای بیننده
  • طراحی مناسب با کالاهای قابل ارایه

اندازه غرفه

تعیین اندازه یک غرفه بر اساس ذوق و سلیقه نیست و صرف بزرگی به اعتبار شرکت نمی افزاید و کوچک بودن نیز ممکن است  نتواند اهداف شرکت را محقق نماید لذا برای تعیین اندازه مورد نیاز یک غرفه می بایست تعداد کالاهای نمایشی، اندازه و حجم ارایه آنها، نیاز به فضای مذاکره و تشریفات و …. را با بودجه متناسب اختصاص یافته از طرف شرکت در نظر گرفت و اندازه غرفه را بطور نسبی محاسبه نمود. برای انتخاب بهترین اندازه غرفه موارد زیر مد نظر قرار گیرد.

  1. اهداف حضور در نمایشگاه، که تعیین کننده بودجه و محصولات قابل ارایه نیز می باشد.
  2. روش نمایش و تعداد و اندازه محصولات قابل ارایه در غرفه
  3. کسب اطلاعات کافی از تعداد بازدیدکننده و مشارکت کننده در نمایشگاه و جذب تعدادی از آنها (با توجه به سیاست های شرکت) و داشتن فضای مناسب برای ورود و یا مذاکره که در محاسبه فضای غرفه مهم است.
  4. کیفیت برگزاری نمایشگاه و سیاست های شرکت جهت ارتباط پذیرایی مناسب با اختصاص فضای VIP
  5. تعداد کارکنان غرفه و وسایل مورد نیاز آنان جهت انجام امور محوطه
  6. داشتن جلسات آموزشی و یا ارایه و معرفی کالا و خدمات توسط لوازم سمعی و بصری

تقسیم بندی فضای غرفه

برای اینکه بتوان حداکثر بهره برداری را از فضای غرفه نمود، لازم است غرفه بر اساس نیازها و محدودیتها و با توجه به اهداف تعیین شده برای حضور در نمایشگاه با نقشه دقیق و حساب شده ای تقسیم بندی گردد.

شرکت نمایشگاه سازان با بیش از 14 سال سابقه در امر برگزاری نمایشگاه بین المللی ، همایش ، طراحی و غرفه سازی آماده ارائه مشاوره و همکاری با شما عزیزان می باشد.جهت ثبت نام در نمایشگاه بین المللی و غرفه سازی در تهران ، غرفه سازی در تبریز ، غرفه سازی در اصفهان ، غرفه سازی در شیراز ، غرفه سازی در مشهد و غرفه سازی در کیش با ما تماس بگیرید.