غرفه سازی نمایشگاهی چیست؟



غرفه سازی نمایشگاهی چیست؟

هر ساله نمایشگاه های متعددی درتمامی شهرهای کشور برگزار می شود.گاه فصل نو وگاه اعیاد ومناسب های تاریخی دلیلی برای برگزاری نمایشگاه ها می باشد.در نمایشگاه ها که تعداد زیادی تاجر و شرکت های بزرگ تجاری اقدام به راه اندازی غرفه می کنند، تمامی محصولات خودرا در یک فضای محدود درمعرض دید بازدیدکنندگان ومشتریان قرار می دهند.

تعداد این غرفه ها گاه زیاد است و انتخاب و خریدرا برای بازدیدکنندگان نمایشگاه دشوار می کند.به همین دلیل عنصر رقابت بعنوان اصل انکار ناپذیر درمیان غرفه های نمایشگاهی برای جذب مشتریان وفروش بیشتر محصولات جا خوش می کند. در این بین تاجران و شرکت هایی که با اصول غرفه سازی نمایشگاهی آشنایی کامل داشته باشند، می توانند اجناس و محصولات خود را به نحو بهتری در معرض دید قرار دهند و درنتیجه مشتریان بیشتری رابه سمت خود جذب کنند.

غرفه سازی نمایشگاهی به معنای ایجاد یک فضای محدود فروشگاهی برای مدت زمان موقت است. در گذشته غرفه سازی به شکل ساده و بی آلایش و با کمترین امکانات انجام می شد. همین که فروشنده ها می توانستند با استفاده ازیک سازه جداکننده چوبی یافلزی فضای نمایشگاهی را بین خود و فروشنده مجاور، تقسیم کنند، یک غرفه ایجاد می شد. اما در حال حاضر اصول طراحی غرفه سازی به حوزه علم طراحی و دکوراتیو وارد شده وآنرا به امری پیچیده تبدیل کرده است.

بطوری که عنصر زیبایی به جزء جدایی ناپذیر غرفه های نمایشگاهی تبدیل شده است. به عنوان مثال سازه های مدولار هشت پر و اسپیس فریم هابه عنوان گامی نوین درصنعت طراحی ودکوراتیو غرفه سازی استفاده می شوند. امروزه غرفه سازی با استفاده ازتجهیزات و دستگاه هایی انجام می شود که سرعت طراحی را تاحد زیادی کاهش داده و درعین حال به زیباسازی غرفه های نمایشگاهی انجامیده است.

غرفه های نمایشگاهی باید بتوانند نیازهای بازاریابی و برندینگ شرکت هارا برآورده سازند. بنابراین شاخصه زیبایی وجذابیت یکی ازمهمترین ویژگی های غرفه ها بشمار می رود که درزمان طراحی باید به آن توجه ویژه شود.

متریال های مورد نیاز در غرفه سازی نمایشگاهی

اغلب غرفه های نمایشگاهی که در حال حاضر استفاده می شوند، از نوع پیش ساخته و با ترکیب ظاهری همگون و زیبا هستند و در آنها از فرم های متنوع استفاده می شود. برای ساخت این نوع غرفه ها از متریال های پلی اتیلن و pvc استفاده می شود. این متریال ها اغلب سبک هستند و جابجایی غرفه ها را ساده تر کرده اند. یکی از ویژگی های این نوع غرفه ها ترکیب بندی، کارایی و زیبایی آنها می باشد.برخی دیگر از غرفه های از پیش ساخته، از جنس پروفیل های آلومینیومی هستند وبرای سرهم کردن آنها ازیراق آلات و صفحات پرکننده استفاده می شود.این نوع غرفه ها وزن بیشتری نسبت به نوع قبلی دارند،اما استحکام آنها بیشتر است.
غرفه سازی نمایشگاهی در محل نمایشگاه انجام می شود. این کار در مدت زمان کوتاه صورت می گیرد و تمامی المان های زیبایی از جمله رنگ، نورپردازی، استفاده بهینه از فضا، سادگی، خلاقیت، هماهنگی محصولات ورنگ متریال های غرفه و …. درآن رعایت میشود.

جهت سفارش غرفه سازی با خدمات ویژه اینجا کلیک کنید.

شرکت نمایشگاه سازان با بیش از 14 سال سابقه در امر برگزاری نمایشگاه بین المللی ، همایش ، طراحی و غرفه سازی آماده ارائه مشاوره و همکاری با شما عزیزان می باشد.جهت ثبت نام در نمایشگاه بین المللی و غرفه سازی در تهران ، غرفه سازی در تبریز ، غرفه سازی در اصفهان ، غرفه سازی در شیراز ، غرفه سازی در مشهد و غرفه سازی در کیش با ما تماس بگیرید