غرفه نمایشگاهی مدرن



غرفه نمایشگاهی مدرن

غرفه نمایشگاهی نشانگر برند کسب و کار شماست.  کارمندان شما باید چندین روز در آن فعالیت کنند. بنابراین لازم است که اصول مهمی را در طراحی غرفه نمایشگاهی خود در نظر بگیرید.

در غرفه سازی مدرن سه سوال عمده مطرح می شود.

  1. چه کسانی آن را می سازند؟
  2. هزینه ساخت آن چقدر است؟
  3. آیا غرفه مورد نظر کارکرد لازم را دارد؟

سوال سوم ممکن است کمی نامفهوم به نظر برسد. اکثر صاحبان کسب وکار، غرفه‌ای می خواهند که فقط جایی برای نشستن داشته باشد و زیبا به نظر برسد.

در دنیای مدرن امروز، انتظارات بیشتری از غرفه نمایشگاه می رود. یک غرفه مدرن باید طراحی گرافیکی جذابی داشته باشد تا نظر مردم را به خود جلب کند. این غرفه باید فضای مناسبی برای انبار کردن کالاها و برگزاری جلسات چند نفره نیز داشته باشد. قسمتی از یک غرفه نمایشگاه باید به نمایش محصولات و خدمات شرکت اختصاص داده شود.

در این مطلب چند نکته کاربردی در رابطه با فرایند غرفه نمایشگاهی مدرن را با شما به اشتراک می گذاریم. این نکات هم برای تازه واردان عرصه تجارت و هم برای افراد پرسابقه سودمند و جالب خواهد بود

  • منحصر به فرد بودن طراحی غرفه نمایشگاهی مدرن

برگزاری نمایشگاه یک سرمایه گذاری بزرگ در پول و زمان است. گام اول برای شرکت در یک نمایشگاه صرف هزینه برای ساختن غرفه است. اگر سرمایه لازم برای ساختن غرفه ای پرهزینه را داشته باشید، می توان بارها و در طی چند سال از آن استفاده کنید.

پیشنهاد می کنیم در غرفه سازی مدرن انعطاف پذیری را در الویت قرار دهید و غرفه ای بسازید که امکان تغییر اندازه داشته باشد (مثلا 10*10 ، 20*10 و 20*20). این کار به ظاهر هماهنگ و یکسان برند شما کمک می کند و پایبندی شما را به نام برند نشان می دهد.

  • اهدای اقلام تبلیغاتی در غرفه نمایشگاهی مدرن

اقلام تبلیغاتی که انتخاب می کنید، تاثیر زیادی بر جلب توجه مشتری و ایجاد ازدحام در اطراف غرفه دارد.از دادن خودکار تبلیغاتی در غرفه خودداری کنید. اقلامی را برای تبلیغات انتخاب کنید که با کیفیت و منحصر به فرد باشد. اگر نگران هزینه ها هستید، از بین بازدیدکنندگان غرفه، مشتریان بالقوه و احتمالی را شناسایی کنید و این اقلام تبلیغاتی را فقط به آن ها بدهید.

  • برگزاری مسابقات جذاب (همراه با جایزه) در غرفه نمایشگاهی مدرن

تصور کنید که یک مسابقه هیجان انگیز را در غرفه خود برگزار می کنید، در مقابل رقیبان شما در غرفه های اطراف فقط به دادن بروشور اکتفا کرده اند. در این شرایط حتما افراد بیشتری به سمت غرفه شما جذب می شوند. بازی هایی را انتخاب کنید که جذاب و سرگرم کننده باشد (به عنوان مثال شطرنج گزینه مناسبی نیست).

در صورت امکان بازی هایی را انتخاب کنید که با کسب و کار شما در ارتباط باشد. به عنوان مثال اگر شرکتی برای تولید لوازم ورزش گلف دارید، یک زمین کوچک برای بازی گلف در غرفه خود بسازید و مسابقات را در آن جا برگزار کنید.

جوایز هیجان انگیزی را در نظر بگیرید تا مردم بیشتر ترقیب شوند.

  • نمایش محصول در غرفه نمایشگاهی مدرن :

یک نسخه نمایشی از خدمات و یا محصول خود تهیه کنید و در معرض نمایش قرار دهید. اگر کسب و کار شما این قابلیت را دارد که خدمات خود را در غرفه انجام دهید، سعی کنید قسمتی از آن را برای مشتریان انجام داده و او را نیز درگیر کنید. اختصاص دادن محلی در غرفه برای نمایش محصولات بسیار ارزشمند و منحصر به فرد است. بازدیدکنندگان از نمایشگاه را به عنوان مشتریان هدف در نظر بگیرید. باید تلاش کنید تا آن ها را به مشتریان همیشگی تبدیل کنید. غرفه سازی یک روش مناسب برای نشان دادن ارزش ها و آگاهی رسانی به مشتری است.

  •       استفاده از تکنولوژی در غرفه نمایشگاهی مدرن

استفاده از تکنولوژی جایگاه قابل توجهی در غرفه سازی مدرن ایفا می کند. امروزه علایم دیجیتالی و صفحات لمسی به صورت گسترده در غرفه ها برای جلب مشتری استفاده می شوند. شما می توانید از این تکنولوژی برای نشان دادن فرایندها، آموزش مشتری، ارایه توضیحات و… استفاده کنید.

  • بازاریابی رو در رو در غرفه نمایشگاهی مدرن :

بازاریابی از نزدیک، تکنولوژی دیگری است که شما می توانید از آن به نفع خود استفاده کنید. امروزه ابزارهای مختلفی برای انجام این کار طراحی شده اند. به عنوان مثال وقتی بازدیدکنندگان به غرفه شما نزدیک می شوند، یک پیامک از طرف شما در تلفن همراه خود دریافت می کنند. این پیامک باید محتوی پیشنهادات ویژه (مثل شرکت در بازی شما) باشد.

  • فعال بودن در فضای مجازی

اگر چه غرفه سازی مدرن در فضای حقیقی اتفاق می افتد، ولی فضای مجازی تاثیر زیادی بر آن دارد. فعالیت در شبکه های مجازی امکان برقراری ارتباط با 2 گروه را میسر می کند، یکی شرکت کنندگان در نمایشگاه و دیگری کسانی که نتوانسته اند از نمایشگاه بازدید کنند.

کسانی که از نمایشگاه بازدید می کنند، از طریق شبکه های اجتماعی می توانند از حضور غرفه شما در نمایشگاه مطلع شده و به غرفه شما سر بزنند. سعی کنید از هشتگ های مرتبط استفاده کنید تا افراد به راحتی بتوانند بهپست های شما در فضای مجازی دسترسی داشته باشند.

علاوه بر این، کسانی که نتوانسته اند در نمایشگاه حاضر شوند، از این طریق می توانند پست ها و عکس های شرکت شما را در فرایند برگزاری نمایشگاه ببینند. ممکن است فردی بدون شرکت در نمایشگاه و با دیدن این پست ها به مشتری شما تبدیل شود.

  • جمع آوری اطلاعات

سعی کنید آدرس ایمیل، شماره تلفن و … این مشتریان را بگیرید و بعد از برگزاری نمایشگاه نیز با آن ها در تماس باشید.

از هر فرصتی برای جمع آوری اطلاعات استفاد کنید. از شرکت کنندگان مسابقه بخواهید که فرم هایی را پر کنند. در این صورت می توانید بعد از نمایشگاه با آن ها در تماس باشید.

شرکت نمایشگاه سازان با بیش از 14 سال سابقه در امر برگزاری نمایشگاه بین المللی ، همایش ، طراحی و غرفه سازی آماده ارائه مشاوره و همکاری با شما عزیزان می باشد.جهت ثبت نام در نمایشگاه بین المللی و غرفه سازی در تهران ، غرفه سازی در تبریز ، غرفه سازی در اصفهان ، غرفه سازی در شیراز ، غرفه سازی در مشهد و غرفه سازی در کیش با ما تماس بگیرید