قوانین و ضوابط غرفه سازی نمایشگاه



قوانین و ضوابط غرفه سازی نمایشگاه

اهمیت غرفه سازی

نمایشگاه های مختلف می توانند فرصت بروز و شناخته شدن برای کسب و کارهای گوناگون را فراهم کنند. هر تجارت و یا کسب و کار برای شرکت در یک نمایشگاه نیازمند پیش نیازهایی است که بایستی پیش از کار آماده شود. یکی از آیتم هایی که هر برند و یا کسب و کار برای شرکت در نمایشگاه های بین المللی مختلف به آن نیازمند است، غرفه نمایشگاهی است. همچنین، در فرآیند ساخت یک غرفه نمایشگاهی ضمن رعایت اصول و ضوابط لازم، نیاز است تا کمی خلاقیت و ابتکار چاشنی کار شود تا نتایج بیشتری بدست آورد.

در شهر تهران سالانه تعداد زیادی رویداد بین المللی و داخلی برگزار می شود که این امکان فضایی بسیار خوب را برای صنعت غرفه سازی فراهم می کند که از کنار آن نباید ساده گذشت. برای حضور در نمایشگاه های داخلی و بین المللی در ابتدا باید به ساخت غرفه برای نمایش کسب و کار خود فکر کرد.

این غرفه باید بیانگر تمام ویژگی های خدمات و کسب و کار شما باشد؛ از این رو، باید تکنیک ها و اصول هوشمندانه ای را در این راستا به کار برد.

فاکتورهای مهم غرفه سازی از دید مشتریان

فاکتورهای زیادی وجود دارند که در ساخت یک غرفه نمایشگاهی برای جذب مخاطبان مورد نظر ضروری هستند. استفاده از رنگ، صدا، آیتم های مرتبط و مناسب در ساخت یک غرفه نمایشگاهی می تواند به بیشتر دیده شدن آن کمک شایانی کند.

اصول و ضوابط غرفه سازی

اصول و ضوابط بسیاری وجود دارند که اگر در غرفه سازی رعایت شوند، در نهایت می توانند نتایج خوبی را برای صاحبان کسب و کار فراهم سازند. این اصول و ضوابط در طی سالیان دراز پس از به وجود آمدن صنعت غرفه سازی تکامل زیادی پیدا کردند. نمایشگاه های داخلی و بین المللی دارای اصول و ضوابط گوناگون هستند که یک شرکت غرفه ساز باید به خوبی نسبت به آن ها آگاهی داشته باشد.

المان های متناسب

یکی از اصولی که در هنگام غرفه سازی باید لحاظ شود، استفاده از المان های متناسب و مرتبط با کسب و کار است. این المان ها باید برای مخاطب هدف جذاب باشند. به طور مثال، اگر یک غرفه نمایشگاهی در رابطه با مبلمان دارید، استفاده از متریال ساخت این مبلمان و رنگ های جذاب می تواند چشمگیر و برای مخاطبان جذب کننده باشد.

نورپردازی

المان دیگر نورپردازی است. نورپردازی از جمله کارهایی است که مانند آهنربا مخاطب را به طرف خود می کشد. استفاده هوشمندانه از المان نور با توجه به کارکرد و مناسبت آن با کسب و کار مورد نظر، در نگاه مخاطبان تأثیر زیادی دارد.

اندازه غرفه

از دیگر اصولی که در طراحی غرفه باید لحاظ شود اندازه آن است. این اندازه باید متناسب با کسب و کار مورد نظر و تعداد مخاطبان آن تعریف شود. اندازه بهینه یک غرفه به قدری است که در آن بتوان کالا و خدمات مورد نظر را معرفی کرد و یا حتی الامکان و در صورت نیاز از بازدیدکنندگان غرفه پذیرایی کرد.

توجه به مخاطب و انتخاب المان مناسب

در تمام آیتم هایی که گفته شد، باید مخاطب در نظر گرفته شود. این که مخاطب شما یک خانم خانه دار باشد و یا یک متخصص قلب، قطعاً در طراحی باید المان های متفاوتی را در نظر بگیرید تا نتیجه کار غرفه سازی در نمایشگاه بین المللی از منظر مخاطب جذاب شود.

شرکت نمایشگاه سازان با بیش از 14 سال سابقه در امر برگزاری نمایشگاه بین المللی ، همایش ، طراحی و غرفه سازی آماده ارائه مشاوره و همکاری با شما عزیزان می باشد.جهت ثبت نام در نمایشگاه بین المللی و غرفه سازی در تهران ، غرفه سازی در تبریز ، غرفه سازی در اصفهان ، غرفه سازی در شیراز ، غرفه سازی در مشهد و غرفه سازی در کیش با ما تماس بگیرید