موفقیت در نمایشگاه بین المللی 4



موفقیت در نمایشگاه بین المللی

داشتن اهداف شفاف برای موفقیت در نمایشگاه بین المللی

براساس تحلیل ،توجه به مدیریت و هدایت عملکردی به عنوان اولین عامل موثر برای موفقیت در نمایشگاه بین المللی معرفی شده است. می توان استدلال کرد که با تنظیم برنامه ی دقیق مراحل نمایشگاه، مدیریت قوی و کارآمد و هدایت و به کارگیری صحیح نیروها، با طراحی غرفه به گونه ای جذاب و متناسب با کالا، تبلیغ حرفه ای و تخصصی کالاها، بالا بردن کیفیت امکانات و تجهیزات برگزاری نمایشگاه و پیگیری نتایج نمایشگاه و ایجاد تماس تجاری مناسب، افزایش موفقیت نمایشگاه را فراهم آورد. هم چنین از طریق تعیین اهداف اصلی، سازماندهی، هماهنگی و انسجام لازم میان اجزای موثر در برگزاری نمایشگاه، موجبات موفقیت نمایشگاه فراهم می شود. بنابراین باید عوامل اجرایی و مدیران نمایشگاه از نیروهای کارآمد و آگاه به مسائل صنعت و صادرات انتخاب شوند.

داشتن اهداف روشن برای موفقیت در نمایشگاه بین المللی

با تبیین درست اهداف و اطلاع رسانی کامل می توان قدرت پیش بینی مشارکت کننده و علاقه و آمادگی او را بالا برد و با رعایت آداب درست بازرگانی و آشنا بودن به زبان بین المللی درصد موفقیت نمایشگاه را افزایش داد. این یافته سازگار با یافته پالمبو و همکاران وی (داشتن اهداف روشن)  است. براساس پژوهش آنان دومین عامل مهم برای موفقیت نمایشگاه بین المللی شفافیت در اهداف است.

با توجه به شرایط حاکم بر جامعه و همکاری و مشارکت همه ی عوامل درگیر نمایشگاه می توان استدلال کرد که ثبات اقتصادی و سیاسی محل برگزاری، مشابهت های فرهنگی و اجتماعی، همکاری و مشارکت همه جانبه مجری، غرفه دار و بازدیدکننده درصد افزایش موفقیت نمایشگاه را بالا می برد.

فضای نمایشگاهی مناسب برای موفقیت در نمایشگاه بین المللی

براساس یافته های پژوهش، انتخاب فضای نمایشگاهی مناسب و دارای امکانات ، انتخاب زمان برگزاری و حداکثر بهره برداری از زمان برگزاری درصد موفقیت نمایشگاه را افزایش می دهد.

با برنامه ریزهای بلند مدت و میان مدت، اهمیت حضور و چگونگی مشارکت در نمایشگاهها به واحد های خدماتی تولیدی و صادراتی شناسانده و اقدامات عملی برای تغییر بینش جامعه نسبت به نمایشگاه انجام شود.

جایگزینی تجهیزات جدید به جای لوازم قدیمی :

برای موفقیت نمایشگاه باید با جایگزینی تجهیزات جدید به جای لوازم قدیمی و بهینه سازی امکانات برگزاری از نظر کیفی، موجبات رضایت خاطر مشارکت کنندگان و بازدیدکنندگان را مدنظر قرارداد. هم چنین سعی شود برای مراحل مختلف برگزاری نمایشگاه برنامه ای مدون و دقیق با بودجه بندی مناسب، تنظیم و اجرای آن را فراهم کرد.

باتوجه به یافته های پژوهش، باید جلسات نقد و بررسی نتایج نمایشگاه در محل برگزاری و شرکت ها برگزار شود. هم چنین باید سعی شود از سالن های مناسب و مدرن با امکانات جانبی در برگزاری نمایشگاه استفاده شود. باید در مدیریت غرفه، از افراد آگاه به مسائل تولید و خدمات، مذاکرات بازرگانی و مسلط به زبان بین المللی استفاده شود.

نقش برگزار کننده برای موفقیت در نمایشگاه بین المللی :

مدیریت برگزارکننده نمایشگاهها باید اطلاعات جامع و دقیق از نمایشگاههای تخصصی بین المللی سایر کشورها در اختیار مشارکت کنندگان قرار دهد. هم چنین تلاش کند توجه و دقت کافی در معرفی نمایشگاه از طریق سایت های اطلاعاتی مناسب و رسانه های فراگیر و بخش بازرگانی سفارتخانه ها در کشورهای دیگر به عمل آورد، و نکات برجسته و ویژگی های مثبت حضور در نمایشگاه ها به اطلاع مشارکت کنندگان رسانیده شود. سعی کند از حضور محصولاتی که قابل رقابت با مشابه خارجی از نظر قیمت، کیفیت واستاندارد جهانی نیستند، در نمایشگاه جلوگیری شود.

نقش دولت برای موفقیت در نمایشگاه بین المللی :

دولت باید از تصدی گری در امور اجرایی نمایشگاهی اجتناب و به سیاست گذاری و حمایت از مشارکت کنندگان و برگزارکنندگان اکتفا کند. هم چنین دولت باید در جهت ارتقای دانش نمایشگاهی نظیر نمایشگاه ها و چگونگی حضور درآن، صنایع نمایشگاهی و همچنین امکان طرح دوره های دانشگاهی را در این زمینه فراهم آورد.

شرکت نمایشگاه سازان با بیش از 14 سال سابقه در امر برگزاری نمایشگاه بین المللی ، همایش ، طراحی و غرفه سازی آماده ارائه مشاوره و همکاری با شما عزیزان می باشد.جهت ثبت نام در نمایشگاه بین المللی و غرفه سازی در تهران ، غرفه سازی در تبریز ، غرفه سازی در اصفهان ، غرفه سازی در شیراز ، غرفه سازی در مشهد و غرفه سازی در کیش با ما تماس بگیرید