موفقیت در نمایشگاه بین المللی 2



استقبال بازدیدکنندگان از نمایشگاه (به ویژه متخصصان)

اگر نمایشگاهی خوب و جذاب باشد، بدون شک انبوهی از بازدیدکنندگان را به همراه خواهد آورد. برای معرفی نمایشگاه به طور صحیح و با دعوت از افرادی که حضور و بازدید آنان برای غرفه مهم است باید برنامه

ریزی شود.

کیفیت امکانات و خدمات اثر گذار در موفقیت در نمایشگاه بین المللی :

باتوجه به این که نمایشگاه محل تعامل میان غرفه داران و بازدیدکنندگان، در باره ی کالا و خدمات است، وجود امکاناتی از قبیل وسایل ارتباطی، سالن، امکانات رفاهی، پایگاههای اطلاعات، وسایل ایاب و ذهاب، پارکینگ، هتل، انبار، و …. در موفقیت نمایشگاه اثر گذار خواهد بود.

حضور به موقع در نمایشگاه بین المللی :

وقت شناسی و رعایت حضور به موقع در غرفه از نکاتی است که توفیق را نصیب شرکت کننده می کند.

اکثر بازرگانان با مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی حاضر نیستند با کسی که دقیق و وقت شناس نیست،معامله کنند.

عدم تنش در روابط سیاسی جهت برگزاری نمایشگاه بین المللی :

برگزاری نمایشگاه درکشورهایی که از نظر سیاسی با کشور ما دارای تنش هستند عقلانی نیست، زیرا اقدامات دولت می تواند یک شبه همه چیز را دگرگون کند، از این رو برگزار کنندکان باید از گرایش های

سیاسی آگاه و مطمئن باشند و از تغییرات قوانین آگاهی یابند.

ثبات اقتصادی برای موفقیت در نمایشگاه:

ثبات اقتصادی کشورهای مبداو مقصد برای شرکت کنندگان در هر نمایشگاه از اهمیت خاصی برخوردار است تا بتوانند با برنامه ریزی صحیح علاوه بر شرکت ذر نمایشگاه، به بازارهای هدف دست یابند و تولید و صادرات را تداوم بخشند.

انجام صحیح کار گروهی در نمایشگاه بین المللی :

نظر به این که برگزاری یک نمایشگاه و هم چنین اداره ی یک غرفه از فعالیت های مختلف تشکیل می شود و مستلزم کار گروهی است، لذا باید مدیر و کارکنان بتوانند با درایت و پرهیز اختلاف سلیقه و بابرنامه ریزی صحیح کار را به اتمام برسانند.

عدم تصدی گری دولت در اجرای نمایشگاه بین المللی :

واگذاری اجرای نمایشگاه به بخش خصوصی و عدم تصدی گری دولت می تواند بر موفق بودن نمایشگاه اثر مثبت داشته باشد و مشارکت مردم را بیشتر کند.

تامین خواسته ی خریداران ودقت درانتخاب کالای مناسب برای نمایشگاه بین المللی:

از دید برگزار کنندگان نمایشگاه ها ، سه دلیل عمده ی برگزاری یک نمایشگاه :

  1. ملاقات مشتریان جدید
  2. طرح و نشان دادن محصولات جدید
  3. گرفتن سفارش های فروش

دیگر، امروزه در تجارت رضایت مشتری یک اصل است. بنابراین برای جلب رضایت هر چه بیشتر مشتری ، باید به دنبال معرفی کالاهای مورد نیاز مشتری در نمایشگاه های بین المللی و تخصصی بود.

بنابراین منطق حکم می کند که از منابع محدود مالی تنها برای صدور کالا به بازارهایی استفاده شود که شانس بیشتری برای جذب کالاها را دارند یا آن که انتظار است آتیه آن ها امید بخش تر باشد.

انتخاب شرکت های معتبر و توانمند، متناسب با موضوع نمایشگاه بین المللی انتخابی، که بتوانند با رقبا در بازارهای هدف به رقابت بپردازند از عوامل موثر موفقیت در نمایشگاه بین المللی است که برگزارکننده باید در انتخاب آن دقت کافی مبذول کند.

شرکت نمایشگاه سازان با بیش از 14 سال سابقه در امر برگزاری نمایشگاه بین المللی ، همایش ، طراحی و غرفه سازی آماده ارائه مشاوره و همکاری با شما عزیزان می باشد.جهت ثبت نام در نمایشگاه بین المللی و غرفه سازی در تهران ، غرفه سازی در تبریز ، غرفه سازی در اصفهان ، غرفه سازی در شیراز ، غرفه سازی در مشهد و غرفه سازی در کیش با ما تماس بگیرید