نمایشگاه بین المللی باغبانی و پرورش گل و گیاهنمایشگاه بین المللی صنعت کشاورزینمایشگاه بین المللی کشاورزی, جنگلداری و شیلاتنمایشگاه بین المللی محیط زیست

1398/04/05

شروع نمایشگاه

1399/04/08

پایان نمایشگاه

0 متر

فضای نمایشگاه

0 شرکت

تعداد شرکت کنندگان

نمایشگاه بین المللی تخصصی بذر، کود، گلخانه و تجهیزات وابسته شهرآفتاب

به گزارش پایگاه خبری شرکت نمایشگاه سازان، برگزاری اولین نمایشگاه بین المللی تخصصی بذر، کود ، گلخانه و تجهیزات وابسته شهرآفتاب از تاریخ 5 الی 7 تیر 1397 در نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب انجام شد.

ثبت نام در اولین نمایشگاه بین المللی تخصصی بذر، کود ، گلخانه و تجهیزات وابسته شهرآفتاب

غرفه سازی در اولین نمایشگاه بین المللی تخصصی بذر، کود ، گلخانه و تجهیزات وابسته شهرآفتاب

به گزارش پایگاه خبری شرکت نمایشگاه سازان، برگزاری اولین نمایشگاه بین المللی تخصصی بذر، کود ، گلخانه و تجهیزات وابسته شهرآفتاب از تاریخ 5 الی 7 تیر 1397 در نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب انجام شد.

اولین نمایشگاه بین المللی تخصصی بذر، کود، گلخانه و تجهیزات وابسته (SEEDSUP)

کود

نیاز روزافزون کشور به غذا که عمدتاً ناشی از افزایش جمعیت و تغییر الگوی مصرف می‌باشد نیاز به تولید بیشتر را ضروری نموده و طی 50 سال اخیر مجموع تولید محصولات کشاورزی کشور  به حدود هفت برابر افزایش یافته است.

تغذیه بهینه گیاه و برداشت حداکثر محصول در صورتی میسر است که در طول فصل رشد هر یک از عناصر غذایی به مقدار کافی و متعادل در اختیار گیاه قرار گیرد. مصرف متعادل کودها علاوه بر حفظ و افزایش حاصلخیزی خاکها می‌تواند باعث افزایش کیفیت محصول، حفظ محیط زیست و کاهش فرسایش گردد.

هر نوع ماده معدنی یا آلی یا بیولوژیک که دارای عناصر غذایی باشد و باعث بالا بردن حاصل خیزی خاک و همچنین با تیمار گیاهی باعث افزایش عملکرد کیفی و کمی محصول شود کود گفته میشود و انواع آن شامل شیمیایی، آلی (ارگانیک) و زیست (بیولوژیک) می شود.

ثبت نام در اولین نمایشگاه بین المللی تخصصی بذر، کود ، گلخانه و تجهیزات وابسته شهرآفتاب

غرفه سازی در اولین نمایشگاه بین المللی تخصصی بذر، کود ، گلخانه و تجهیزات وابسته شهرآفتاب

متوسط مصرف انواع کود در کشور نسبت به میانگین جهانی و بسیاری از کشورهای توسعه ‌یافته یا در حال توسعه کمتر می‌باشد. سهم ایران در مصرف کود در مقایسه با جهان تنها 0.7 درصد است.

روند رو به رشد مصرف کود در جهان و وجود منابع گازی، باعث شده ایران یکی از کشورهای تولیدکننده کود در جهان شود و در سال‌های اخیر با راه‌اندازی مجتمع‌های پتروشیمی و فعال‌سازی واحدهای تولیدی بخش خصوصی، قسمت عمده‌ای از انواع کودهای مورد نیاز کشور را تولید و مازاد آن را صادر کند در صورت تحقق برنامه‌های تکمیل و افتتاح مجتمع‌های جدید پتروشیمی، ایران به یکی از کشورهای تأثیرگذار در زمینه صادرات کود تبدیل خواهد شد.

سالانه حدود ۵۰ هزار تن کودهای فسفاته پایه در داخل کشور تولید می‌شود.

بیش از “پنج‌هزار و هشتصد برند فرمول کود” در کشور ثبت شده که توسط کشاورزان و بهره‌برداران خریداری و استفاده می‌شود.

در بین کشورهای صادرکننده کود به ایران از نظر وزنی، بلغارستان و ترکیه به ترتیب با ۱۲۶ و ۴۶ هزار تن بیشترین نقش را در صادرات کود به ایران ایفا کرده‌اند و ۷۸ درصد کودهای وارداتی سهم این دو کشور بوده است و بیشترین درصد کودهای وارداتی در این مدت را سوپرفسفات تشکیل داده‌اند.

در کشور حدود 14 میلیون هکتار از اراضی به نوعی زیر کشت هستند که حدود 7 میلیون هکتار آن کشت آبی است کود، رایج ترین و مهم ترین نهاده‌ای می‌باشد که درکشاورزی امروز ایران، عملکرد را در واحد سطح افزایش می‌دهد. حداقل 33 درصد افزایش تولید مواد غذایی در 3 دهه گذشته در جهان، مرهون مصرف کودهای شیمیائی بوده است.

بذر

بذر  اندام اصلي تكثير و بقاي گياهان زراعي و مهمترين نهاده توليد محصولات زراعي می باشد.

صنعت بذر با گسترش توان تولید، افزایش راندمان، سرعت تولید ارقام جدید و حفظ خلوص ژنتیکی این ارقام،  نقش حیاتی در این انقلاب بر عهده داشت.

در شرایطی که بیش از ۹۸ درصد بذر مورد استفاده در کشت سبزی و صیفی جات در کشور وارداتی است، پس از سال ها تحقیق به پروتکل فناوری تولید بذرهای هیبریدی دست یافته اند که در صورت توسعه این فناوری در کشور ضمن بی نیازی از واردات چند ده میلیون دلاری بذر، می توان بذرهایی متناسب با شرایط آب و هوایی ایران و مصرف آب بهینه تولید کرد.

با توجه به مشکلات و پیچیدگی های فنی و سودآوری فوق العاده بالای تولید بذرهیبرید، دانش تولید بذرهای هیبرید در انحصار  شرکت های خارجی است و لذا در تامین بذر مورد نیاز هیبرید ارقام کشاورزی به ویژه سبزیجات کاملا وابسته هستیم.

برای تولید بذرهای هیبرید باید به فناوری تولید لاین های مادری بذور دست پیدا کنیم که شرکتهای بزرگ خارجی به هیچ وجه چنین تکنولوژی را در اختیار ما نمی گذارند. البته راه میان بری هم برای رسیدن به لاین های مادری هست که اصلاح معکوس از طریق تولید گیاهان دابل هاپلوئید است.

درحال حاضر به برکت برجام و با تقویت ارتباطات ایران با دیگر کشورهای جهان، در تهیه انواع بذور اصلاح شده از جمله برنج، ذرت ،گندم، سویا، جو و دیگر محصولات کشاورزی محدودیتی وجود ندارد و واردات بذور اصلاح شده محصولات کشاورزی از کشورهای استرالیا، فرانسه و ژاپن به راحتی انجام می شود.

گلخانه

گلخانه  به فضای محدودی اطلاق می شود که قابلیت کنترل شرایط محیطی مناسب را برای رشد گیاهان از نواحی مختلف در طی فصول مختلف یک سال داشته و بر حسب اینکه چه نوع مصالح ساختمانی در آن ها بکار برده شده  و یا نوع تولیداتشان می توان تقسیم بندی کرد.

ایران تنها 0.3 درصد گلخانه های جهان را داراست و حدود یک درصد تولید کشت گل و گیاه را در دنیا دارد .

برای تجهیز کردن تمام انواع گلخانه ها، تجهیزات و لوازم گلخانه ای مدرن موردنیاز است تا کیفیت محصولات بالاتر رود.

تسریع در تکمیل و ایجاد شرکت های کشاورزی و پایانه های صادراتی از جمله برنامه های سازمان جهاد کشاورزی جهت توسعه گلخانه ها و بازاریابی محصولات گلخانه ای بوده که با جدیت در حال پیگیری وانجام می باشد. برنامه های سازمان در خصوص توسعه گلخانه ها از جمله پیگیری پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، اصلاح الگوی کشت متناسب با نیاز بازار، نوسازی واحدهای سنتی، ایجاد بازارهای جدید و هماهنگی برای ورود به بازارهای خارجی و استفاده از ارقام مرغوب تجاری و تکمیل زنجیره ارزش محصولات و استفاده از کشتهای نشایی بوده که به صورت ویژه دنبال میشود.

حدود 12هزار 300 هکتار گلخانه در کشور وجود دارد که استان تهران رتبه نخست را دارد و در بین شهرستان‌های استان تهران نیز پیشوا 300 هکتار گلخانه بیشترین میزان گلخانه‌ را به خود اختصاص داده است. گلخانه جزء طرح‌های اقتصاد مقاومتی است که هم از لحاظ صرفه‌جویی آب و هم از لحاظ تولید مستمر و ایجاد اشتغال دارای اهمیّت بسیار است و همچنین بسیاری از کشورها در این بخش سرمایه‌گذاری می‌کنند، به طوری که در جهان 3 و نیم میلیون هکتار گلخانه وجود دارد که عمدتاً به علت کمبود بارش‌ها در کشورهای آسیایی قرار دارند.

زیر گروه های نمایشگاه و شرکت کنندگان

الف) بذر

1- تولید (شناسایی انواع بذر- کارخانه های تولید بذر – کاشت – داشت – برداشت)

2- فرآوری (تهیه بذر- اصلاح بذر – بوجاری – سایزبندی – خشک کردن – ضدعفونی کردن – کرک زدایی – مکانیزه بذر و نهال – نمونه برداری بذر- تنک کردن – وجین کاری – واکاری – مبارزه با آفات – مخلوط کشی- کوددهی – مراحل آبیاری – مراحل کدگذاری بذر ها و نصب اتیکت و…)

3- آموزشی (کارگاه ها و دوره های آموزشی – مراکز و سازمان های آموزش کشاورزی و منابع طبیعی)

4- پژوهشکده های مرتبط

5- مراکز تحقیقاتی (گروه های تحقیقاتی گونه های سریع الرشد و …)

6- موسسات و سازمان ها (سازمان های گواهی کننده بذر- سازمان جنگل ها و مراتع آبخیزداری و…)

7- آزمایشگاه های مرتبط (شبکه های آزمایشگاهی – تجزیه بذر در آزمایشگاه و…)

8- کتاب ها، مقالات، نرم افزارها، مجلات و نشریات آموزشی مرتبط

9- انجمن ها و اتحادیه ها(انجمن صنفی تولید کنندگان بذر، انجمن واردکنندگان بذراصلاح شده و…)

10-  تجهیزات (ماشین آلات کشاورزی و ماشین های کاشت – سموم دفع آفات گیاهی – خدمات کشاورزی و آبیاری قطره ای – انواع سم پاش های دستی و موتوری – بذر پاش ها – سنگ شکن بذر – جداکننده های بذر- انبارها – تجهیزات آبیاری-دستگاه های (لیزر بذر- بوجاری – جوانه زنی بذر – گراویتی پروسس بذر – افزایش سرعت جوانه زنی – مکانیزه تولید بذر- بذر کار – فرآوری بذر- پاک کننده – درجه بندی – آماده سازی بستر زمین جهت بذر) – کیسه کردن بذر – بازاریابی بذر – بسته بندی ها( قوطی ها، کیسه هاو …)

ب) کود

1- تولید (شناسایی انواع کود- کارخانه های تولید کود)

2- فرآوری(روي هم انباشتن(دپو كردن) – خشك كردن – سيلو كردن كود مرغ – پوساندن کود دامی – تجزیه کود و …)

3- فرآورده (انواع کودهای مایع (نیترات-pk) – کلات آهن – کود آلی – کود مرغی – کود شیمیایی – کودهای کامل – اصلاح کننده های خاک – عناصر مغذی و عناصر پرمصرف – محرک های رشد – کود سم – کودهای پودری – کود ارگانیک – کود کشاورزی – کود گوگردی – کود سوپر- کود تقویتی – کود زیستی)

4- اتحادیه ها و انجمن ها (انجمن تولید کنندگان کود های آلی و زیستی- انجمن کود- انجمن واردکنندگان کود- انجمن صنفی تولید کنندگان کودهای کشاورزی- انجمن صنفی تولید کنندگان کودهای آلی و …)

5- آموزشگاه ها (روش های کود دهی)

6- تجهیزات (آسیاب – میکسر- گرانول ساز- سرند – نوار نقاله – الواتر –  بالابر- باسکول – خشک کن – کوره های مخصوص- مخزن- خنک کن- آسیاب چکشی- باملک- پرکن- چاه های عمیق برق سه فاز- کودپاش ها- جداساز کود و کرم – شست شوی کود- پمپ و همزن مخصوص- مخزن سیار- خالص کننده های کرم خاکی-راکتور ورمی کمپوست- انبارها- بسته بندی ها)

ج) گلخانه

1- ساخت گلخانه

2- آموزش ساخت گلخانه ها

3- گلخانه های تحقیقاتی

4- موسسات مرتبط (موسسات تحقیقات کشاورزی و بیوتکنولوژی و…)

5- انجمن ها( انجمن گلخانه سازان ایران و…)

6- تجهیزات ( تهویه سرمایش و گرمایش- اجزا گلخانه – سیستم های ماشینی – تجهیزات کشت گلخانه – پوشش گلخانه ای-هواساز- قطعات سازه – خدمات و مشاوره – ناودان گلخانه- نور مکمل- سیستم های کنترلی هوشمند- تجهیزات آبیاری گلخانه – مشعل هیتر- تاسیسات گلخانه ای- نصب و تعمیرگلخانه و تجهیزات آن – تزریق co2- ادوات و ماشین آلات کشاورزی و باغداری – لوله و لوازم آبیاری – پوشش استخر های ذخیره آب- سموم و صنایع وابسته کشاورزی- عایق بندی – طراحی سازه – اتاق های کشت و رشد گیاه- تونل های پلاستیکی کاشت- گلخانه های مکانیزه- مکانیزه نمودن- گالوانیزه- تکه- الکتروموتور- اتصالات- کاربری- مهندسی- احداث-اجرا)

شرکت کنندگان در نمایشگاه

1- تولیدکنندگان، صادر کنندگان و واردکنندگان مرتبط با کود، بذر، گلخانه و تجهیزات وابسته به آن

2- فروشگاه های معتبر (داخلی و خارجی) عرضه محصولات مرتبط با موضوع نمایشگاه

3- شرکتهای فعال بازرگانی و بازاریابی و شرکتهای سرمایه گذاری در رابطه با موضوع نمایشگاه

4- تمام صنعت گران، دانشکده ها و اساتید رشته های مرتبط دانشگاهی

5-کلیه آموزشگاه ها، موسسات تحقیقاتی و پژوهشکده های مرتبط

6- مولفین، ناشران و عرضه کنندگان آثار مکتوب در این زمینه

7- کلیه ی انجمن ها، اتحادیه ها و اصناف مرتبط

 8- تمامی پیمان کاران مرتبط با موضوع نمایشگاه

9- زیر مجموعه های وزارت صنایع ، معادن، تجارت

10- زیرمجموعه سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری

11- تعاونی‌های منابع طبیعی و آبخیزداری

12- وزارت جهاد کشاورزی و زیر مجموعه های آن

13- نظارت کنندگان بر کاشت، داشت و برداشت

14- کارشناسان کنترل و گواهی بذر و کارشناسان کشاورزی

15- توزیع کنندگان بذر بین کشاورزان

16- انبارداران

17- گلخانه داران

چرا این نمایشگاه

1- معرفی توانمندی ها و محصولات در سطح گسترده و بین المللی

2- برقراری ارتباط مستقیم با مشتریان و شناخت نیازهای آنان

3- فرصت ایجاد زمینه تشویق و ترغیب سرمایه گذاران و بازرگانان داخلی وخارجی جهت ورود به این عرصه و جذب سرمایه گذار و توسعه فعالیت در این زمینه

4- ارتباط با تأمین کنندگان و ارائه دهندگان خدماتی در این زمینه

5- شناخت شرایط کلی بازار و امکان برنامه ریزی بر اساس آن

6- تعامل با شرکتهای همکار

7- فرصتهای تبلیغاتی متعدد

8- آشنایی با طیف گسترده ای از محصولات و خدمات  داخلی و خارجی و امکان مقایسه بین آنها

9- به روزرسانی دانش فنی و آشنایی با دستاوردهای نوین

10- ارتباط مستقیم با تولید کنندگان و مطرح کردن نیاز ها

11- کشف فرصتهای سرمایه گذاری پربازده و ایده های جدید برای پیشرفت کسب و کار

12- بستر مناسب برای کسب اطلاعات جامعی در زمینه بذر، کود، گلخانه و تجهیزات وابسته

13- جست و جو و شناخت جدیدترین تکنولوژی ها و خدمات مرتبط با این صنعت

14- امکان شرکت در مهمترین کنفرانس ها و سمینارها ی تخصصی در این زمینه

15- انعقاد قراردادهای مشارکت و همکاری

چشم انداز 

1- گسترش نقش فراورده های طبیعی و کالاهای دانش بنیان در اقتصاد مقاومتی

2- ایجاد زمینه ظهور خلاقیت و توانایی های بالقوه فعالان در این زمینه

3- ارائه دستاوردهای پژوهشی و فناوری به آینده سازان ایران اسلامی

4- تولید و معرفی محصولات جدید بیوتکنولوژی در صنعت  بذر، کود، گلخانه و تجهیزات وابسته

5- شکوفایی تجارت و صادرات در این زمینه

6- فراهم کردن بستری مناسب برای تولید و صادرات پایدار و داشتن حضوری موفق در بازارهای جهانی

7- حفظ ارزش تولیدات داخلی و تلاش روزافزون در جهت پویایی و پایداری آن

8- ایجاد زمینه مناسب در جهت پیشی گرفتن صادرات از واردات به منظور افزایش تولیدات داخلی در این زمینه

9- بهبود اقتصاد کشور با افزایش تولیدات و صادرات

10- بازسازی مسیر اقتصادی رقابتی به منظور ارتقاء سطح کیفیت دانش متخصصان کشوری

11- دسترسی به انواع بذر، کود، گلخانه و تجهیزات وابسته تولید شده در سطح ملی و کشوری

12- ارائه پژوهش و تحقیقات انجام شده در این زمینه در سطح ملی و کشوری

13- استفاده از ظرفیت های دولتی و مردمی، حمایت از تولید ملی، مدیریت منابع ارزی و مدیریت مصرف در این زمینه

14- برآوردی از پتانسیل های خوب سرمایه گذاری در این زمینه برای صنعتگران، بازرگانان و بازاریابان برای فعالیت و سرمایه گذاری در ایران

15- دایر کردن موسسه های آموزشی در این زمینه برای تولید و فروش بیشتر و بازدهی بهتر آنها برای صادرات موفق

16-  همکاری ایران با شرکت های صادراتی داخلی و خارجی موفق و کسب مشاوره از آنها بستری است برای گسترش صادرات

17- پیشرفت تولید کننده های ایرانی در تقابل با کشورهای پیشرو در جهت کسب جدیدترین اطلاعات، فناوریها و تکنولوژیها برای تولیدات موفق و پایدار

تقویم نمایشگاه شهرآفتاب

برچسب ها:
نمایشگاه های مرتبط در این حوزه
نمایشگاه بین المللی باغبانی و پرورش گل و گیاه

نمایشگاه بین المللی صنعت کشاورزی، نهاده ها و تجهیزات آبیاری اهواز ایران

مرکز نمایشگاهی بین المللی اهواز

1403/11/25   الی   1403/11/28

مشاهده جزئیات

نمایشگاه بین المللی باغبانی و پرورش گل و گیاه

نمایشگاه بین المللی کشاورزی (CASPIAN AGRO) آذربایجان باکو مرکز نمایشگاهی باکو

نمایشگاه بین المللی باکو آذربایجان - (baku expo center)

1403/02/26   الی   1403/02/28

مشاهده جزئیات

نمایشگاه بین المللی باغبانی و پرورش گل و گیاه

نمایشگاه بین المللی کشاورزی کرمان ایران

نمایشگاه بین المللی کرمان

1403/08/09   الی   1403/08/12

مشاهده جزئیات

نمایشگاه بین المللی باغبانی و پرورش گل و گیاه

نمایشگاه بین المللی گل و گیاه، باغبانی، صنعت گلخانه سازی، نهادها، ماشین آلات و صنایع وابسته تهران ایران مرکز نمایشگاهی سئول

نمایشگاه بین المللی تهران، مرکز نمایشگاهی سئول

1402/02/06   الی   1402/02/09

مشاهده جزئیات

نمایشگاه بین المللی باغبانی و پرورش گل و گیاه

نمایشگاه بین المللی کشاورزی و ماشین آلات (AgroShow) ترکیه استانبول

مرکز نمایشگاهی تویاپ استانبول

1403/09/21   الی   1403/09/24

مشاهده جزئیات

نمایشگاه بین المللی باغبانی و پرورش گل و گیاه

نمایشگاه بین المللی دام، طیور و کشاورزی و صنایع لبنی ترکیه استانبول (Tuyap Fair Center)

نمایشگاه بین المللی استانبول - Tuyap Fair Center

1349/10/11   الی   1349/10/11

مشاهده جزئیات

نمایشگاه بین المللی باغبانی و پرورش گل و گیاه

نمایشگاه بین المللی بازیافت، فن آوری های زیست محیطی ترکیه، استانبول (Tuyap Fair Center)

نمایشگاه بین المللی استانبول - Tuyap Fair Center

1349/10/11   الی   1349/10/11

مشاهده جزئیات

booth

غرفه سازی در نمایشگاه

دارای ISO 9001 و ISO 10002

غرفه سازی

reserve

رزرو غرفه در نمایشگاه

در اسرع وقت

رزرو غرفه

محل برگزاری نمایشگاه

  • نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب

آدرس :

مدت زمان نمایشگاه به پایان رسیده است.

رزرو غرفه

سفارش غرفه سازی

ثبت نام

گفتگوی آنلاین