نمایشگاه بین المللی



نمایشگاه بین المللی

رسالت اصلی نمایشگاه بین المللی ، اصلاح، تقویت و بهبود سیستم توزیع نیز می باشد.

چرا که برخی برپایی نمایشگاه  آثار هنری ، علمی ، یا صنعتی هستند که علاقه مردم را بر می انگیزانند ، تولیدات را افزایش و تجارت را  گسترش می دهند ، یا پیشرفت یا انجام متنوعی از فعالیت ها ی مولد را نشان می دهند .

اهداف ملی نمایشگاه بین المللی را، استفاده بهتر از منابع ملی ،  پیشرفت فنی ، کاهش بیکاری ، گسترش بازار به آسوی مرزها و افزایش درآمد های ارزی می دانند . صاحب نظران دیگری نمایش محصولات و پیشرفت های جدید ، توسعه بازار ، اخذ نمایندگی و سفارش و فروش کالا ،  تغییر باور ها ، بازاریابی و آزمون ایده های جدید را به عنوان برخی از اهداف نمایشگاه ها مطرح می کنند .

بر اساس طبقه بندی صورت گرفته نمایشگاه بین المللی را می توان به چند دسته مختلف تقسیم کرد:

  • نمایشگاههای عمومی

همانطور که از اسمشان پیداست، در آنها عموم کالاها اعم از مصرفی و سرمایه ای در معرض نمایش گذاشته می شود.

چنین نمایشگاههایی ممکن است در سطوح منطقه ای،  کشوری و بین المللی برگزار گردد. نمایشگاه بین المللی تهران یکی ازبهترین نمایشگاههای عمومی بود که هر ساله تا سال ٧٩ تشکیل می گردید و از این سال به بعد برگزاری آن لغو و به نمایشگاههای تخصصی بین المللی تغییر وضیعت پیدا نمود.

  • نمایشگاههای تخصصی

 به منظور نمایش و عرضه گروه خاصی از کالاها، مصرف کنندگان خاص و تکنولوژی خاص برگزار می شود. بطور مثال نمایشگاههایی که جهت نمایش خودرو سواری برگزار می گردد یکی از این گونه نمایشگاهها است.

در کشور ایران نیز جهت افزایش و تقویت صادرات کالاهای غیر نفتی توجه خاصی به این نمایشگاهها شده است. البته باید با تقویت روابط عمومی و انجام تبلیغات بیشتر، توجه خارجیان را به این گونه نمایشگاه ها نیز بیشتر نموده تا اثربخشی این گونه نمایشگاه ها بر صادرات غیر نفتی بیشتر شود. این نمایشگاه ها اهمیت بیشتری نسبت به بقیه نمایشگاه ها دارند و در حال حاضر حدود 90 درصد از نمایشگاههای برگزاری در دنیا از این نوع می باشند.

  • نمایشکاههای اختصاصی

نمایشگاههای اختصاصی بیشتر جهت عرضه کالاهای تولید شده داخلی در کشورهای دیگر می باشد. این امر بیشتر به منظور تقویت و بهبود روابط تجاری میان کشور مبداء و سایر کشورها صورت می گیرذ.

  • نمایشگاههای اکسپو

نمایشگاههای اکسپو بیشتر جنبه نمایشی داشته و به لحاظ بازرگانی عملا خنثی  می باشند. در این گونه نمایشگاه ها بیشتر علوم یا تکنولوژی های جدید به نمایش گذاشته می شوند. معمولا این گونه نمایشگاهها از تخصصی ترین و پیشرفته ترین نمایشگاهها بوده و غیر مستقیم در دراز مدت در اختیار تجارت قرار دارند. از مهمترین نمایشگاههای اکسپو می توان به نمایشگاه پرتغال ، نمایشگاه هانوفر آلمان و نمایشگاه ٢٠٠۵ ژاپن اشاره نمود.

  • نمایشگاههای عرضه مستقیم کالاها

 در حال حاضر در دنیا از رده نمایشگاه ها خارج شده است. البته در ایران دراسفند ماه هر سال نمایشگاه فروش پوشاک بهاره در محل دائمی نمایشگاه برگزار می گردد که در زمره اینگونه نمایشگاه ها می باشد.

شرکت نمایشگاه سازان با بیش از 14 سال سابقه در امر برگزاری نمایشگاه بین المللی ، همایش ، طراحی و غرفه سازی آماده ارائه مشاوره و همکاری با شما عزیزان می باشد.جهت ثبت نام در نمایشگاه بین المللی و غرفه سازی در تهران ، غرفه سازی در تبریز ، غرفه سازی در اصفهان ، غرفه سازی در شیراز ، غرفه سازی در مشهد و غرفه سازی در کیش با ما تماس بگیرید